Obrazložitev Občinski prostorski načrt in poplavna študija
Zakaj se je celotno območje ŠŠC - JVIZ OŠ Dobrepolje urejalo v enovitem postopku?
Nekateri svetniki OS Občine Dobrepolje so v prejšni sestavi zahtevali celovito projektno rešitev celotnega območja urejana okrog kompleksa OŠ z vrtcem na Vidmu - nov vrtec, večnamenska dvorana, zunanje športne površine ter ostale zunanje površine.
V kakšnem obsegu je predvidena ureditev znotraj območja Šolsko športnega centra – JVIZ OŠ Dobrepolje?
Pri celoviti ureditvi območja ŠŠC - JVIZ OŠ Dobrepolje gre za:
-cca 14.500 m² zunanjih površin (ureditev cest, dostopov in parkirišč, vzpostavitev dveh večnamenskih ploščadi, ter ostalih travnatih oziroma ostalih talnih ureditev ipd.),
-cca 1.400 m² (neto) novega vrtca – 8 oddelkov z zunanjim otroškim igriščem,
-cca 250 m² (neto) investicijsko vzdrževalnih del znotraj objekta obstoječe osnovne šole (nova kuhinjska tehnologija, celovita prenova kotlovnice, novo dvigalo za transport hrane ipd.),
-rušitev obstoječe stanovanjske hiše (hišnik), drvarnice, garaže, greznic, plinohrama ipd.,
-cca 3.100 m² (neto) športne dvorane,
-zunanje športne površine (športna igrišča, krožna in ravna tekaška steza, skok v daljino, peščeno igrišče za odbojko ipd.).
Celotna površina zemljišč znotraj območja urejanja z obstoječimi objekti (šola, stanovanjska stavba, garaža ter ostali objekti) je cca 28.000 m².
Kako lahko predhodno glede na izhodišče podatke o površinah ter zahtevnosti objekta okvirno ocenimo vrednost gradbeno obrtniških in inštalacijskih del predvidenega objekta oziroma ureditve?
Na spletni strani Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije (v nadaljevanju ZAPS) si lahko na svoj PC naložite računalniški pripomoček, interaktivni računalniški program Arhigram, ki lahko posamezniku pomaga pri oblikovanju in strukturiranju investicijske cene projekta stavbe, zunanje ureditve in notranje opreme.
Zakaj je bilo potrebno v primeru celovite ureditve Šolsko športnega centra – JVIZ OŠ Dobrepolje izvesti javni, projektni, odprti, anonimni, enostopenjski, arhitekturni natečaj za izbiro strokovno najprimernejše rešitve?
Glede na določila veljavne zakonodaje, ki ureja področje prostorskega načrtovanja in graditve objektov ter ostalih podzakonskih predpisov v skladu z javnim interesom, je potrebno v primeru gradnje objektov oziroma ostalih ureditev, katerih investitor je lokalna skupnost (ali država), obvezno izvesti natečaj, če je skupna mejna vrednost gradbenih, inštalacijskih in zaključnih del npr. v primeru nestanovanjske stavbe, namenjene javni rabi, 1.251.877,82 EUR oziroma v primeru ureditve parka, uličnega prostora, trga in druge podobne javne površine 417.292,00 EUR.
Kdo izvede javni natečaj?
Javni natečaj organizira investitor v sodelovanju s pristojno poklicno zbornico - to je bila v našemu primeru Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije (ZAPS), ker gre za ureditev s področja urejanja prostora ter arhitekturnih in krajinsko-arhitekturnih rešitev. ZAPS je v imenu Občine Dobrepolje in za njen račun pripravil in izvedel celoten javni natečaj.
Kakšen strošek predstavlja izvedba javnega natečaja?
Stroški javnega natečaja predstavljajo v primeru projektnega natečaja do 3% investicijske vrednosti prostorske ureditve oziroma objektov, ki so predmet natečaja – nagradni fond, stroški ocenjevanja, drugi natečajni stroški.
Kdo imenuje ocenjevalno komisijo?
Člane ocenjevalne komisije (z namestniki) imenujeta naročnik javnega natečaja in pristojna poklicna zbornica (Občina Dobrepolje: 4 člani+1, ZAPS: 3 člani+1). S strani zbornice so imenovani tudi skrbnik in poročevalci, ki sodelujejo v natečajnem postopku.
Kdo definira natečajne pogoje natečajnikom?
Natečajne pogoje definira ZAPS na osnovi projektne naloge, ki jo pripravi investitor, kjer podrobneje definira obstoječe in predvideno stanje ureditve.
Koliko natečajnih elaboratov je bilo oddanih v času razpisanega roka za ureditev ŠŠC – JVIZ OŠ Dobrepolje?
Na naslov ZAPS je prispelo 30 natečajnih elaboratov, od katerih je bila podeljena znižana 1. nagrada, 2. ter 3. nagrada, tri priznanja, ostali avtorji pa so prejeli odškodnine.
Kakšne obveznosti ima naročnik/ investitor do avtorja prvo nagrajene rešitve?
Izdelavo projektne dokumentacije mora investitor najprej ponuditi avtorju izbrane natečajne rešitve, če ta izpolnjuje pogoje za projektanta. Če se na sklenitev pogodbe za izdelavo projektne dokumentacije v 15 dneh ne odzove, mora naročnik izbrati projektanta izmed ostalih nagrajenih natečajnikov.
Kako poteka dejansko izvedba natečaja in kaj je rezultat le-tega?
Če je investitor naročnik po predpisih o javnih naročilih, se izvedba natečaja za izbiro strokovno najprimernejše rešitve prostorske ureditve in objektov šteje kot izvedba razpisa za oddajo projektne dokumentacije po predpisih o javnih naročilih.
Natečaj je eden izmed postopkov javnega naročanja, s katerim se odda javno naročilo storitev – to je v našem primeru projektiranje. Namen tega postopka je izbrati poleg najboljše rešitve tudi projektanta ter po zaključenem postopku skleniti pogodbo za izdelavo projektne in tehnične dokumentacije najprimernejše rešitve prostorskih ureditev in objektov.
Kakšna so bila odstopanja ponudb nagrajenih natečajnikov za izdelavo projektne dokumentacije za celovito območje?
Ponujena cena prvo izbrane skupine avtorjev natečajne rešitve je bila med natečajniki, ki so prejeli nagrade, le v enem primeru dražja, vsi ostali štirje ponudniki pa so ponudili bistveno višjo ceno (eden izmed njih celo za 80%) .
Katere generalne spremembe rešitve iz zmagovalnega elaborata so sledile v nadaljevanju izdelave projektne dokumentacije (poleg končnih usmeritev ocenjevalne komisije) in zakaj?
Prometna rešitev
V postopku izdelave projektne dokumentacije je bila izvedena predhodna javna seznanitev strank v postopku – zaradi nasprotovanja obeh lastnikov sosednjih zemljišč območja urejanja na severu je bila ukinjena dvosmerna prometna zanka z avtobusnim postajališčem, ki bi po najhitrejši poti in najracionalneje rešil prometne poti šolskega avtobusa brez obremenjevanja ostalega območja (varnost otrok, daljši radiji ipd.). Težava je tudi obstoječi dostop iz lokalne ceste do OŠ, ki je zelo ozek (lastništvo) in kjer je mogoče vzpostaviti zgolj enosmerno dostopno pot, ki se razširi v dvosmerno južno od prometne zanke.
Sedaj, po uskladitvi, je na severu predvidena zgolj enosmerna prometna zanka, ki rešuje zgolj osebni promet, šolski promet pa ostaja na obstoječi liniji javne poti z avtobusnim postajališčem ter z navezavo na naselje Podgorica.
Povezava transporta hrane OŠ - nov vrtec, dvigalo
Obstoječe stanje kotlovnice in kuhinje s servisnimi prostori je v obstoječi osnovni šoli kritično in nujno potrebno prenove. Investicijsko vzdrževalna dela so potrebna v vsakem primeru, tako za nadaljnje primerno delovanje obstoječe šole, kot tudi zaradi predvidenega novega vrtca.
Obstoječo kuhinjo v osnovni šoli je smiselno in racionalno uporabiti tudi za pripravo obrokov v novem vrtcu. Za ta namen je potrebno celovito in v skladu s predpisi rešiti tudi transport in razvoz hrane do novega vrtca.
Prvotno smo transport hrane nameravali reševati znotraj objekta, z interno povezavo preko dozidanega dela. Za takšno ureditev razvoza hrane bi v skladu s predpisi morali zamenjati in povečati obstoječe tovorno dvigalo ter preurediti obstoječo razdelilno kuhinjo v vrtcu. Po Pravilniku o projektni dokumentaciji je za takšne posege v obstoječi objekt potrebna rekonstrukcija objekta, glede na zahtevnost posega v obstoječo konstrukcijo objekta (večanje preboja v plošči zaradi povečanja dvigalnega jaška..) pa je potrebna tudi statična presoja obstoječega objekta. Predlog je izhajal iz predpostavke, da je obstoječa šola s prizidkom vrtca v dobrem stanju ter da so predvideni posegi izvedljivi.
Obstoječe stanje je bilo gledano s strokovnjakom, projektantom za gradbene konstrukcije. Na lokaciji je bilo ugotovljeno, da je obstoječa šola v zelo slabem stanju, zato bi bili predvideni posegi v konstrukcijo lahko nevarni. Pozitivne statične presoje za objekt brez večje investicije v celovito statično sanacijo objekta ni mogoče pridobiti.
Ker bi bila celovita statična sanacija obstoječega objekta finančno preobsežna in nesmiselna, smo v skladu z dogovorom z investitorjem iskali alternativne rešitve.
Kot optimalna rešitev se je izkazala varianta s postavitvijo novega zunanjega dvigala, ki ne predstavlja posega znotraj obstoječega volumna šole in je funkcionalno ločena enota, z lastnim dostopom. Poseg v obstoječo stavbo je minimalen, za potrebe novega dvigala je na mestu stika z objektom potrebno podreti le dva okenska parapeta.
Odstranitev obstoječe telovadnice
V idejni zasnovi zmagovalnega natečajnega elaborata je predvidena rušitev obstoječe telovadnice. Ob statični presoji obstoječega objekta pa je bilo ugotovljeno, da je rušitev objekta telovadnice statično vprašljiva za stabilnost celotnega obstoječega kompleksa. S strani strokovnjakov je bilo predlagano, da je potrebno obstoječi objekt telovadnice v celoti ohraniti.