Javni potniški promet v ljubljanski urbani regiji in sistem P+R
Na širšem območju Ljubljane se predvsem ob prometnih konicah pojavljajo vse večji zastoji na cestah. Večina voznikov je na poti v službo in le-ti praviloma parkirajo za več kot 8 ur. Del le teh nima zagotovljenega parkiranja na lokaciji delovnega mesta in niso pripravljeni plačevati tudi 10€/dan za parkiranje, zato iščejo zastonj parkiranje po stranskih ulicah. Teh možnosti pa je vedno manj in tudi tombola z nepravilnim parkiranjem se ne izteče več v korist voznikov.
Javni potniški promet (avtobus, vlak) je marsikomu slaba zamenjava zaradi daljšega časa potovanja in slabše frekvence vozil javnega prevoza predvsem izven območij glavnih koridorjev. Rešitev za del voznikov je kombinacija javnega in osebnega prevoza: parkiraj in se pelji - P+R. Pri tem se voznik s svojim avtomobilom od doma zapelje do parkirišča P+R. Od parkirišča pa je speljana vsaj ena proga javnega potniškega prometa do središča Ljubljane in to z visoko frekvenco voženj (na vsaj 5 minut).
V prihodnjih letih je predvidena izgradnja večjega števila parkirišč P+R v mestih in naseljih okoli Ljubljane in ob avtocestnem obroču. Za uporabnike bo postavljen informacijski sistem z vodenjem do lokacij P+R in obveščanjem o zasedenosti. Vsak P+R bo označen in opremljen, večji pa bodo nudili tudi dopolnilne servisne dejavnosti.
Da bodo P+R postavljeni in opremljeni čim bolj v skladu z vašimi željami in potrebami vas prosimo, da izpolnite naslednjo anketo.
V zadnjih 30 letih smo v Sloveniji priča hitri motorizaciji in razvoju prometnega sistema predvsem v smeri izboljševanja cestne infrastrukture. Temu sledi naraščanje števila prebivalcev v občinah Ljubljanske urbane regije, še posebej izven Ljubljane. Ljudem pa ne sledijo delovna mesta, ki so ostala pretežno zgoščena v mestu. Potrebe prebivalstva po mobilnosti se zato povečujejo. Vse bolj se po vsakodnevnih opravkih vozimo z avtomobili, kar je povzročilo nižanje standarda javnega prometa (manj avtobusov, redkejše vožnje, slabše udobje, ...). To je pripeljalo na eni strani do zmanjšane mobilnosti prebivalcev, ki nimajo lastnega avtomobila (mladi, upokojenci, brezposelni), na drugi strani pa do naraščajočih prometnih zastojev v celotni regiji. S tem je močno povezana problematika težavnega in dolgotrajnega iskanja parkirnega mesta.
Možnost cenovno ugodnega in udobnega parkiranja izven mestnih središč in hitrega javnega prevoza na želeno lokacijo je v prometno razvitih evropskih mestih zmanjšala prometne težave. Tudi pri nas smo zato pristopili k projektu določitve mest P+R kot prestopnih točk med avtom in javnim prometom.
Razvoj javnega potniškega prometa
Z namenom izboljšanja prometne situacije si je Ljubljanska urbana regija v svojem Regionalnem razvojnem programu zastavila enega izmed ciljev, da bo za več kot 80% prebivalcev regije zagotovljen dostop do javnih površin in javnega prometa na razdalji manj kot 300 m. Razvoj javnega potniškega prometa je torej prepoznan kot ena ključnih komponent za zagotovitev cilja, da bo s povezovanjem ljudi in ohranjanjem narave dosežena vrhunska kakovost bivanja in dela v celotni regiji. Javni potniški promet bo ekonomično in učinkovito vsem prebivalcem regije omogočal dostopnost do delovnih mest in javnih vsebin, razvoj same regije pa bo usmerjen predvsem v koridorje javnega potniškega prometa. Zaradi učinkovitosti javnega potniškega prometa se bo število osebnih vozil zmanjšalo, s tem pa tudi obremenitve cest in potrebna vlaganja v cestno infrastrukturo. V mestnih in regionalnih središčih ne bo težav z mirujočim prometom, kakovost zraka pa se bo dvignila in nikoli ne bo presegla vrednosti nevarnih za človekovo zdravje.
Predvideni ključni projekti za razvoj javnega potniškega prometa so: posodobitev železniškega omrežja z novo povezavo do letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, izgradnja mreže P+R prestopnih točk po celotni regiji, vzpostavitev sodobnih hitrih linij na glavnih vpadnicah znotraj mesta Ljubljane in izvajanje spremljevalnih ukrepov spodbujanja uporabe javnega potniškega prometa (enotna vozovnica, enotni vozni redi, poenoteno upravljanje, zapiranje mestnih središč, politike parkiranja, itn).
Sistem P+R ''Parkiraj in se pelji''
Sistem P+R predstavlja kombinacijo zasebnega in skupinskega prevoza ter omogoča, da se uporabnik do pomembnejših točk na obrobju mesta pripelje z osebnim avtom ali drugim vozilom, vozilo nato pusti na površinah P+R, od koder pot proti notranjosti regije nadaljuje z visokokakovostnim javnim prevozom. Mreža P+R prestopnih točk v regiji se kaže kot najlažje uresničljiva investicija, ki pa bo imela najhitrejši neposredni pozitivni učinek na uporabo javnega potniškega prometa. Celoten sistem P+R v regiji bo deloval kot intermodalne prestopne točke v lokalnih središčih in na obrobju Ljubljane, kjer bodo poleg različnih oblik prevoza uporabnikom dostopne tudi druge storitve, od javnih (knjižnice, lekarne, kolesarnice, nekatere upravne funkcije) do podjetniških (trgovine, banke,...). Intermodalna točka P+R potniku tako omogoči hiter in varen prestop z ene oblike prometa na drugo in potnike privabi v javne oblike prometa.
Načrtovanje sistema P+R v Ljubljanski urbani regiji
Aprila 2013 se je pod vodstvom RRA LUR pričel projekt preveritve izvedljivosti in upravičenosti izvedbe celotnega sistema P+R v Ljubljanski urbani regiji. Projekt se izvaja ob sodelovanju 13 občin, ki bodo skupaj skušale umestiti v prostor 23 lokacij P+R, razmeščenih po celotnem območju regije, izvedba projekta pa bo sofinancirana in strukturnih skladov EU. Ker je zasnova, dimenzioniranje in razmestitev lokacij odvisna od potreb prebivalstva, smo pripravili anketo....
Povezava do ankete
Domača stran - Parkiraj in odpelji