Predstavitev skupne občinske uprave medobčinski inšpektorat in redarstvo
a območju občin Dobrepolje, Loški Potok, Ribnica, Sodražica in Velike Lašče (v nadaljevanju MIR) je začel delovati skupni organ Medobčinski inšpektorat in redarstvo, ki so ga navedene občine z Odlokom o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Dobrepolje, Loški potok, Ribnica, Sodražica in Velike Lašče« (Uradni list RS št. 22/13, 27/13, 45/13 in Uradno glasilo Občine Velike Lašče 2/13) ustanovile na podlagi 49. a člena Zakona o lokalni samoupravi.
Sredstva za delovanje MIR zagotavljajo občine ustanoviteljice skladno z določbami Odloka in poteka v okvirih sprejetega proračuna. Pri tem je treba poudariti zakonsko določbo 26. b člena Zakona o financiranju občin (Ur. l. RS štev. 123/06, 57/08, 36/11), ki je gotovo velika spodbuda, da občine organizirajo skupno opravljanje nalog občinske uprave (dodatna dotacija iz sredstev državnega proračuna v višini 50 % v preteklem letu realiziranih odhodkov). Odhodki, ki se štejejo za odhodke za skupno opravljanje posameznih nalog občinske uprave, so določeni s Pravilnikom o vrsti odhodkov, načinu poročanja o realiziranih odhodkih in nakazovanju sredstev občinam za sofinanciranje skupnega opravljanja posameznih nalog (Ur. l. RS, štev. 66/07).
Medobčinski inšpektorat in redarstvo opravlja inšpekcijski nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov na področjih, ki jih urejajo predpisi občin ustanoviteljic skladno z zakonom, ter naloge občinskega redarstva. Medobčinski inšpektorat in redarstvo je prekrškovni organ in vodi inšpekcijske in prekrškovne postopke v občinah ustanoviteljicah.
INŠPEKTORAT
Nadzoruje izvajanje določb odlokov:
• o občinskih cestah
• o varnosti v cestnem prometu na občinskih cestah
• o ravnanju s komunalnimi odpadki
• o oglaševanju in reklamiranju
• o občinskih taksah
• o pokopališki dejavnosti
• o urejanju in vzdrževanju javnih in zelenih površin
• o odvajanju in čiščenju odpadnih voda
• ter drugih odlokov in predpisov, ki pooblaščajo inšpekcijo za inšpekcijski nadzor.
V okviru MIR trenutno delujejo vodja MIR – inšpektor in inšpektor. Inšpektorji so uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, ki opravljajo naloge inšpekcijskega nadzora skladno z Zakonom o inšpekcijskem nadzoru.
Če pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva občinski inšpektor ugotovi, da je kršen občinski predpis, ima pravico in dolžnost:
•odrediti ukrepe za odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti v roku, ki ga sam določi,
•izdati odločbo o prekršku s predpisano globo,
•predlagati pristojnemu organu sprejem ukrepov,
•odrediti druge ukrepe in dejanja, za katera je pooblaščen.
Inšpekcijsko nadzorstvo se opravlja kot redni inšpekcijski pregled ali kot izredni na podlagi obvestila občinske uprave oziroma prejetih vlog.
Prijave, pritožbe, sporočila in druge vloge je mogoče dati neposredno na naslovu Medobčinskega inšpektorata in redarstva ali na sedežu občin ustanoviteljic, pisno, po telefonu ali po e-pošti na naslov: inspektorat-redarstvo@ribnica.si.
Prijave in pobude za ukrepanje, ki jih pošiljate na MIR, so pomemben del našega vsakdanjega dela, vendar se prijave v inšpekcijskem postopku upoštevajo le kot pobude za inšpekcijsko ukrepanje, zato vlagatelj prijave nima položaja stranke v inšpekcijskem postopku. Inšpektor je po določbi 2. odstavka 16. člena Zakona o inšpekcijskem nadzoru dolžan varovati tajnost vira prijave in vira drugih informacij, na podlagi katerih opravlja inšpekcijski nadzor.
REDARSTVO
Občinski redarji opravljajo poleg nalog po določbah Zakona o občinskem redarstvu tudi nadzor Zakona o pravilih cestnega prometa, Zakona o javnem redu in miru ter odlokov občin ustanoviteljic in skrbijo za javno varnost in javni red na območju občin.
Občinski redarji so pooblaščene uradne osebe, ki opravljajo naloge po določbah Zakona o občinskem redarstvu in so pristojni:
•nadzorovati varen in neoviran cestni promet v naseljih,
•varovati ceste in okolje v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij,
•skrbeti za varnost na občinskih javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah,
•varovati javno premoženje, naravno in kulturno dediščino,
•vzdrževati javni red in mir.
Zaposlitev redarja v skupnem organu Medobčinski inšpektorat in redarstvo je načrtovana do konca letošnjega leta.
Uspešnost delovanja MIR se mora odražati v zmanjševanju kršitev na inšpekcijskem in redarskem področju in v čim krajšem času od uvedbe do zaključka inšpekcijskih in prekrškovnih postopkov. Namen delovanja MIR naj bo predvsem preventiva in ne represija. Z ustanovitvijo organa MIR vidim priložnost izpolnitve vizije, da postane MIR vzor učinkovite in kakovostne službe z visoko stopnjo zaupanja javnosti in s prepoznavnostjo v širši družbeni skupnosti. Kot vodja MIR si bom prizadevala za odgovorno in strokovno delovanje MIR, za dvigovanje standardov delovanja MIR, za kakovost občinskih predpisov in njihovo usklajenost s področno zakonodajo, za čim boljšo komunikacijo z občinskimi upravami ustanoviteljic ter za ustvarjanje dobre delovne klime, saj bomo le tako lahko delo organa približali pričakovanjem in potrebam tako občin ustanoviteljic kot tudi občanov.
mag. Marija Ajdič Francelj
vodja MIR